Honda Tokijas autoizstādē prezentēja elektrisko konceptauto Honda EV-Ster. Mūsdienās globālajā autobūves nozarē vēlme pēc videi draudzīguma liecina par labu gaumi. Neskatoties uz to, ir kritēriji, pēc kuriem elektromobiļi joprojām ir zemāki par konkurentiem ar benzīna dzinējiem. Tas neietver uzlādes laiku.
Tas ir tikai pluss, ja garā ceļojumā var atrast laiku atpūtai, uzkodām un pat veselīgam miegam. Galvenais elektrisko automašīnu trūkums ir to blāvums, vienmuļība, kaislības trūkums. Mēģinot atrisināt tieši šo problēmu, Honda speciālisti radīja EV-Ster konceptu. Jaunuma dizains atšķiras no iepriekš demonstrētajiem Micro Commuter un AC-X konceptiem, kas liecina, ka ražošanas uzņēmums zondē augsni, meklējot optimālo stilu savām turpmākajām izstrādnēm, kas paredzētas masveida ražošanai. Runājot par šova auto Honda EV-Ster, šīs koncepcijas galvenais uzdevums ir parādīt, ka patiesi sporta auto radīšana nav utopija. Aizmugurējo riteņu piedziņas rodsters, kas izgatavots ar daudzām oglekļa šķiedrām, ir ārkārtīgi kompakts. Tā garums ir tikai 3570 mm. Samazinot automašīnas svaru, ir uzlabota tā vadāmība, un ievērojami palielinājies kreisēšanas diapazons. Izstrādātājiem izdevās sasniegt stabilu jaudas rezervi - 160 kilometrus ar vienu uzlādi. Koncepcija paātrina “aust” tikai piecās sekundēs. Lai jaunums iegūtu sportiskumu, tajā iesaistītas divas ļoti interesantas inovatīvas tehnoloģijas. Vispirms ir TLS stūrēšana, kas pazīstama no AC-X un Micro Commuter koncepcijām. Ierastās stūres vietā automašīnai ir divas kursorsviras. Automašīnu testa braucēji apgalvo, ka ar TLS sistēmu aprīkotās sporta automašīnas “atved” automašīnas ar tradicionālo “stūri” apmēram 3 sekundes no apļa. Otrā tehnoloģija ļauj kustības laikā pielāgot vairākus transportlīdzekļa parametrus (ieskaitot piekares darbību un dzinēja jaudu). Iepazītais navigācijas sistēmas displejs ar interneta pieslēgumu ir papildināts ar ekrānu, kas reāllaikā parāda automašīnas sistēmu parametrus. Pagaidām nav skaidrs, vai ir paredzēts, ka EV-Ster nonāks masveida ražošanā, taču neviens nešaubās, ka tieši šādā veidā tiks radīti Honda jaunie sporta automobiļi. Tas ļaus braucējam trasē justies kā situācijas saimniekam, vienlaikus rūpējoties par apkārtējo vidi. Taču, lai kāds būtu jaunais auto, tam agri vai vēlu būs nepieciešama riepu montāža, riteņu remonts vai, piemēram, riteņu pulverkrāsošana, īpaši, ja atceraties, kādā stāvoklī ir mūsu ceļi.
http://fiatforum.lv/http://fiatforum.lv/